tisdag 1 juni 2010

Författarlust i dagboken

Jag känner att jag börjat få författarlust. Det är inte bra. Det är den där melankolin som kryper på ibland men jag har skrivit av mig den förr och vill inte upprepa mig utan att komma med nått nytt. Det skulle kännas.. banalt. Så jag skriver ärligt och rakt av istället. Tro inte det blir en vana bara! Jag tror jag behöver skaka av mig det malätna mörka sjok av vinterns instängda ensamhet som ligger kvar. Ut och umgås. Mänsklig kontakt.  En lång promenad eller cykeltur i sommarvärmen. En ordentlig kram av en riktigt god vän eller en intresserad blick och ett leende av en snygging. Någon som tycker man är rolig och intressant för den man är utan att man behöver göra sig till. Små saker som gör så mycket. Jag biter ihop en liten stund till och passar på att städa så kommer nog vårkänslorna snart istället för tankar som studsat för länge mellan betongväggarna bakom mina mörkläggningsgardiner.

Tack för idag dagboken.
Puss och Kram Skumbanan!

//Anders - Never serious, mostly sincere.

PS. Ska mina inlägg vara raka och ärliga och kanske inte innehålla allt (det jag verkligen vill skriva av mig) eller så kryptiskt poetiskt inlindat att ingen annan än jag förstår nått och det enda som kvarstår är rester av en känsla? När alla jävlar har internets är inget det minsta anonymt och man måste vara mer kryptisk än en författare för serien Lost för att folk inte ska lista ut varenda detalj om vad man tänker. Nä jag vill nog inte dela med mig av varenda detalj av vad som försiggår i min hjärna och vem skulle vara intresserad av att läsa det? Nej det är nog kanske bättre om jag fortsätter vara hemlig, kryptisk och tvetydig.

PPS. Inte kan man riktigt skriva av sig frustrationer över saker man är frustrerad över och låta en liten del av ens personlighet få hela scenen utan att resten av vem jag är går in och hindrar heller för då ser folk bara dom arga små bitarna av ens personlighet och tror att det är helheten. Det var dock det som var lite en av meningarna med den här bloggen men det blev inte riktigt så. En människa är ju faktiskt inte en enda personlighet utan en mängd motstridiga tankar, känslor och åsikter. Därför bloggen heter "I am legion" som personen i bibeln som var besatt av en hel uppsjö av demoner som en metafor över människans inbyggda självemotsägande natur. Eller kanske finns det ett sätt jag kan göra det ändå utan att verka som en skitstövel. Om det är en dålig kompromiss eller ett genidrag får vi se när jag provat. Eller jag får se. Om ni får se beror på, haha!

Snipp snapp snut så var sagan slut.
Långt som en dragspelsbuss, har du läst hela vägen hit får du en puss!
Note: Offer only applies to cute girls.. and possibly cute boys but then the optional happy ending is not included.
Product not yet rated but initial testing shows positive results with the ladies. Do not use if pregnant or suffering from a weak heart or sexually transmitted deseases.

Inga kommentarer: