onsdag 17 december 2008

Vad är väl egentligen en "blogg"?

En blogg (weblog btw) är ju inget annat än samma gamla vanliga "hemsida" som blev populär där kring 97-98 nån gång när alla skulle ha sin egen lilla jävla hemsida och dom flesta bloggar är verkligen samma "Hej jag heter Lars. Det här är min hemsida. Jag brukar skriva ner mina träningsresultat dom ser ni här. Och här är en bild på min hund"

Det är väl kanske bara så att datorn inte är lika ny och speciel nu som då utan alla även Linda Rosing har en och så kan man aningen enklare göra en blogg som inte är centrerad neongrön text på svart bakgrund med stjärnor lite blinkande text och nån "Under construction"bild utan som ser rätt okej ut. Sen kan man lättare följa uppdateringar genom att prenumerera. Men i grund och botten är det verkligen inget nytt.. det har bara fått ett nytt flashigt namn (sk. buzzword). Därför jag drar mig för att kalla min för "blogg".

Fan det här blev ju ett långt rant.. jag tror jag kopierar det och lägger upp på min.. ehm.. ja.. du vet.. sån där.. sida..

Ovanstående originerade som en kommentar till ett inläggwww.jennywass.se

1 kommentar:

Laxs sa...

Ja, det är inte för inte som 90-talet kallas "1900-talets soptunna"!